Teman tapi Mesra~~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 14 September 2009

Solid Food for Imran...

ni gelagat antara gelagat imran..MAKLUMAN yer..imran xreti isap punting..dia ingat benda ni mainan dier untuk gigit dan baling..bukan untuk isap yer...

hmm..imran kan da masuk 6 bln..so semestinyer imran akan di latih untuk diberi SOLID FOOD..so far aku setakat ni masih lagi try paksa nk bg imran mkn huhuh loteih mokcik

so aku byk gak la mencari mencedok ilmu dr kengkawan camner nk handle 1st SOLID FOOD kat anak kiter..aku byk rujuk kat NURUL DHIA..SUSUIBU..gamai n banyak lg la...maner yg mapu aku buat aku amik la...huhuh

aku bukan xder gambo anak tgh mkn,byk jer papa dier amik,tp tu lah..muker comot...dgn aku-aku comot..so xleh nk EXPOSE gambo xpkai tudun..huhuh

1st makanan yg aku buat ialah PUREE PEAR..nmpk nyer imran xsuker..siap nangis mcm kna pukul lg masa nk suap..huhu..last-last aku sua B aku jer..trus senyap dan lelap..huhhu

esoknyer..aku dan ibu mertuer ku jalankan projek MEGASALE,huuhu..aku siap-siap bli labu 1/2biji..saleri..brokoli..1st attemp mak mertua aku buatkan bubur nasi+brokoli+ikan selar,pas blend try bg imran..ok la..masuk gak la 3-4sudu..huhu pastu da main sembur-sembur..

lusanyer..aku buat ala-la sup labu+saleri+serai+sedikit olive oil, da msk n empuk..aku blend sumer ni jadi puree..(wangi puree aku..) bubur nasi aku da masak awal-awal..ni blaja dgn nurul dhia la ni..dia aja blend beras tu dulu..mmg cepat masak..mak mertua aku pun kagum!!! pastu aku amik 1sudu besar bubur+2sudu kecik puree labu+saleri+serai+sedikit olive oil..kacau bg sebati..try bg imran..wah..wah..ader nmpk perubahan la skit..kali ni 7-8suap gak la masuk mulut dier...aku stop pun biler imran da stat main sembur-sembur..badan pun da xsediam da..sendawa pun da bau puree..ahaks!!!

hmm..puree labu+saleri+serai+sedikit olive oil ni pun da tggl 1 bekas jer lagi..kna tmbh ni..pk nk buat resepi aper..hhmmmmm...

seronok kan tgk anak nk mkn..tp mg bertambah la keja kiter..kalu dulu nk ngepam..skang ni nk kna masak plak..adusss

4 ulasan:

mama uzma berkata...

yeahh...
dah makan ye dia...
bagus2..alhamdulillah...

x pe kak..
permulaan mmg gitu...
lama2 x cukup2...hihi...

mcm iena nak senang iena msk
guna slow cooker je..hihi..x payah2
tgk2 api dapur takut bubur hangit ke apa..keh3....apa pun sronokkan bg anak mkn...pasni gibam2 la dia mcm abg uzma...

Aliff Imran berkata...

huhuhu..tu la iena..ni pun mmg tgh cuba nk naikkan badan dier...tp skang ni pun da berat da..hahaha

DaniTheGirl berkata...

memula dia memang taknak lelama jadi cam Aisyah huh...kuat makan sampai pengasuh kat nurseri semua tego dari kecik jari kelingking skrg dah besO ibu jari..Aisyah kuat makan skarangg...

BabyIntan berkata...

Mmg memula susah sikit depa ni nak mkn especially bb yg BF nie. Kengkadang tu naik jugak "darah" den...he he.

Imran mamam byk2 tau, mummy masak cedap2 utk imran tuuu!

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...