Teman tapi Mesra~~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 10 November 2009

ANAK..OH ANAK...8 months

HOLA!!!!..HUHUHU(curi masa kejap..ader fail nk kna anta kat boss kul 12 ni..hohohda ngantuk la..) da lamer aku xciter pasal anak bujang aku sorang ni..Ya Allah..makin nk beralih bulan macam-macam pe'el dier ..yang canggih manggih plak tu..

kan sok genap usia si anak bujang aku ni 8 bln(wah..xsangka aku penah ngandung ker dulu???hohoho...) dulu ms nk beralih masuk 6 bln, imran buat pe'el xnk minumEBM guna botol..(sampai aku decide nk benti keja gak la..) masuk 7bln dier buat pe'el xnk mkn plak..da mcm-mcm tukar mknn dier duk pusing gak paler dier..sakng..nk masuk 8 bln..haaa..ni pe'el dier skang..
  • kuat mkn da..(bagus..good boy) bagi jer la apa-apa pun..dier mkn smbil mengunyah mcm atok xder gigi..hahaha..beria..kalu lmbt suap jer dier nyer marah kemain lagi..membentak-bentak(ni ko tiru saper ni??papa la..yg buruk perangai sumer papa yer kengkawan)
  • da mula merangkak 2-3 step..WAHHHHH...bagusnyer..suker mama..
  • hobi terbaru panjat orang..ader jalan lain buleh lalu...atas org gak dier nk lalu(haru dibuatnyer..) kengkadang kat uma nanny dier..imran gi panjat ader sorang bb tgh tido..aippp!!!! notty ekk...jgn kaco org tido..xbaik!!!
  • suker nau tarik rambut orang..(dia lagi puas tarik rambut orang dari tarik tudung yer kengkawan..
  • da pandai duduk dgn sendirinyer..huhhuh..tp kena jaga-jaga gak..selalu jer ada aksi-aksi dier terbalik ke tepi berlaku..hohoho
  • bgn pagi..da memekak..bukan nangis..duk menjerit menanyi ntah paper ntah...AAAAKKKKKKKKKK..AAAAAAAKKK..2-3 buah uma sebelah buleh dgr sore dier kalu stat memekak tu..hahhaa..smpi aunty sbela uma ckp.."ur boy haaa very loud la his voice..sound so happy..suda pandai apa sikalang??
  • satu benda ni mmg menyenangkan aku..but at d'same time aku kna berjaga-jaga..ANAK AKU XTAKUT ORANG...sape-sapa nk dukung anak aku dier ok jer..siap pusing n trus depang tgn dier smbil melonjak-lonjak happy lagi..(tp xleh compare la kalu nmpk mama dier...kalu bleh berlari tu..nk jer si imran ni berlari gi kat mama dier..) kengkadang risau gak aku..org sesuker amik anak aku..pastu bawak lari...
  • imran da pandai toleh kalu kiter panggil nama dier..IMRAN..tp kengkadang ALIFF pun dier pandang gak..(aliff ni masa kat uma nanny jer pkai nama tu..) xper la..asalkan nama anak aku
  • suker nau nk dgr org tgh bercakap..kalu tgh nyusu ni..siap pusing berkali-kali nk dgr kiter berciter..uishh..ni menurun dgn papa la ni..xsuker ngumpat..tp suker dgr org ngumpat.. haahahh..erkk..ader beza ker???



ni gambo anak aku tgh merangkak..dpt la 2-3 step..pastu menjulur balik..hhahah siap nari-nari goyang-goyang bontot gi...pedulik kan betis bunting padi ku itu.

ni untuk tatapan aunty n kengkawan sumer..imran n mama nyer...ahaks...


ni kat JJ ipoh tgh tgu papa solat..encem nyer anak aku..lantak la..anak aku..punyer suker la aku nk puji camner.. aku rasa mata kitorg al-la samer jer..uhuhuhu..
ni papa yg kijam ITU telah snap gambo anaknyer tdo pastu send kat mama dier.."LAMBATNYER MAMA MAKE-UPSOLAT...IMRAN SMPI TERTDO..." uloohhh haiii..anak aku..cian dier..



8 ulasan:

mama uzma berkata...

pandai Imran
mcm2 pekembangan dia dapat...
senang hatikan tgk setiap perubahan anak tuh..
x pe imran slow2 merangkak tuh mesti ok nanti..merangkak lama2 lg byk merangkak lg bijak Imran nanti tau..Go Imran...!!

psst sian big boy uzma kena demam campak,cirit2,muntah2...dah mula nak susut bdn dia..huhu

ezan berkata...

cam comel je tgk muka imran tdo penat menunggu mama dlm stroller tu.. hehhehe.. btw, happy 8 month birthday imran!

Normaliza berkata...

Pas ni gerenti dia tolong 'mengemas' rumah punyelah..hehe!

Rozy berkata...

lawok toi tengok imran tidoq..nampak sangat boring tunggu hang!! hehhehhe

Aliff Imran berkata...

iena>> cian uzma..mayb sbb musim ujan ni kut..tu yg kena mcm-mcm tu..sabar yer iena

ezan>> maceh..maceh..mak dia pun pnat gak

liza>> kemas..jgn xkemas..

Rozy>> huh..baru tggu kejap da buhsan..hahah..xper..anak aku jenis setia cam bapak dier..wakakaka

Mak Izz berkata...

comel la imran muka boring menunggu tuh. hahaha.. terlentok manja.

*mama makeup lama ye?

Cikpid berkata...

hahaha..comel laa gmbr tido kat stroller tu..

wah kejap jek ek dh 8 bulan...:)

Aliff Imran berkata...

Mak Izz>> u baru buat muker boring..kalu dier buat muker geram lg rasa cam nk gigit² jer mulut dier

Cikpid>> tu la..xtrasa pun kan anak kjap jer da besar..nnt da skola..pastu da nk kawin...HUAAAAAA.....!!!!!! sedey..

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...