Teman tapi Mesra~~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Khamis, 3 Mac 2011

INNALILLAH~~

semalam..dikhabarkan tentang kehilangan seorang rakan-ex-xlassmate UIA-bloggers yang dihormati..
W. Ahmad Fadzil

beliau difahamkan terlibat di dalam kemalangan di Terengganu mlm kelmarin bersama isteri dan 2anak beliau..beliau meninggal dunia semasa di kejarkan ke Hospital..anak dan isteri beliau selamat di dlm nahas itu..

walaupun aku xpernah berbual dengan arwah..tp aku knal arwah..pernah sekelas dgn arwah..dan berjumpa semula di alam bloggers...aku sgt meminati apa yg di luahkan..difahamkan beliau bekerja di jabatan Imegresen di pejabat kedutaan Malaysia di pakistan..

Bayangkan sepanjang tggl di Pakistan tiada apa-apa yg buruk berlaku pada beliau...walaupun kita tau suasana dan keadaan di pakistan yg tidak pernah aman..walaupun beragama islam tetapi penduduknya tidak mengamalkan "islam" dengan sempurna..
apabila pulang ke Malaysia hanya dtg utk berkursus dan bertemu keluarga, beliau betul-betul "PULANG" selama-lamanya..di bumi tanah air sendiri yang aman ini...
hanya kerana melanggar seekor kuda yang berkeliaran dan kononnya mengikut tuan empunya kuda, kuda itu bernilai RM9000!! apakah ada lagi nilai bagi seekor kuda yang sengaja dibiarkan berkeliaran dengan nyawa seorang yg betul-betul ingin menjaga keluarga agama dan bangsanya???

ini lah yg di war-warkan di dalam akhbar rujuk akhbar..kenapa perlu di highlitekan dengan harga RM9000 kuda tersebut..apakah nyawa manusia itu tidak bernilai...saya sgt terkilan dgn sikap Press yg cuba memutr-belitkan fakta dan hanya mementingkan jualan akhbar sahaja...sudah la kenyataan di dada akhbar itu salah..WANITA JUAL ANAK 3 TAHUN???

Salah siapa kalu binatang dibiarkan berkeliaran di atas jalan-raya..salah siapa pula seandainya ada org yg kemalangan dan maut hanya kerana melanggar binatang tersebut???? si pemandu kah??binatang itu kah??atau pemilik bintang sendiri yg tidak panadai menjaga binatang beliau...

Tiada ulasan:

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...