Teman tapi Mesra~~

Isnin, 27 Februari 2012

PULANG CINTA KEPADA BONDA...

kalu aku cakap 
AKU KAGUM..
AKU TAKJUB
AKU MENJIWAI
AKU MERASAI
 pada kisah PARIT JAWA..korang akan setuju dgn aku x?? cerita yang simpel tp penuh penghayatan..


aku bukan orang jawa..tp cuba korang cerna cerita ni..dan cuba bayangkan apa yang drama ni cuba tunjukkan..tukar kepada melayu
percayalah kita juga perlu bersifat seperti mereka kaum jawa ni..
bagi aku setiap dialek baik minangkabau-n9, t'ganu, k'tan, jawa, melaka semua lah..
semua bahasa tu cantik..cuma org yg xbiasa dengar jer akan cakap bahasa tu kasar..mereka yang xbiasa dengar je akan memadang remeh bahasa-bahasa ibunda ni..
kita bukan ada bahasa melayu saja sebagai bahasa ibunda.....


"PULANGKAN KASIH KEPADA SAUDARA, PULANG CINTA KEPADA BONDA, PULANGKAN SIRIH KEPADA GAGANGNYA, PULANGKAN PAMUR KEPADA KERISNYA, PULANGKAN MAHKOTA PADA TAKHTANYA"

cantik gila ayat ni....
p/s: aku tau aku da lambat sgt tgk citer ni..tp aku mmg suka tgk citer yg mcm ni la..ntah kenapa aku rasa org dalam drama ni mcm real..xberlakon

Tiada ulasan:

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers