Teman tapi Mesra~~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 21 Januari 2013

bayi songsang..

hmm..agak mengganggu fikiran skang ni...bila kandungan suda hampir menjengah ke "final destination of month" tp kedudukan bb dapat tahu S.O.N.G.S.A.N.G.

ok..last weeks it happens nta camne masuk je ke minggu 33, aku kna mild contraction tp frequent..tiap 5-15minit kna contractions..igt kan sekejap je dlm sejam dua..tp cer bayangkan dr pkul 2am- 8am aku kna...hati da cuak..xlena tdo da..laki aku pun da cuak..takut pre-term labour..

ok..subuh je aku trus mandi sesiap sumer..ajak hubby breakfast roti canai+2 biji telur 1/2masakdulu tuk bg tenaga(mana tau kalau betul terberanak awal..) hati duk risau..tp stil cuba fikir positif..kalu da nk kuar awal tawakal jer la...tp brg lum siap lg) beg masuk wad-bj bb-brg lepas bersalin sume)

nasib mak mertua ada kat uma..si abam dgn epan stay dgn gemma..tawakal je la letak si kecik tu dgn gemma dia...

sampai spital, da xrasa sgt contractions tu da..maybe sbb aku berjalan tu yg xrasa sgt...jumper je dokto, dokto pelik naper awal sgt aku dtg..by-rite this week ku dtg..so lpas explain..dokto suh aku baring...(paler da cuak takut dia cek VE (bukan apa..xsempat kemas apa yg patut, even da kemas 2 minggu lpas) muakakakakaa...

skali dia scan perut je..sebelum scan dokto try cari paler bb..EH!!! xde kat bawah..dokto trus pgang muncung scanner ltak kat atas prut aku... DENGGGG!!!!!! tu dia..atas puncak dunia paler anak aku... - "where's ur husband..have a look at this...ur bb is breech, maybe last nite he's doin' merry-go-round in ur tummy that's why u hv these contractions...but don worry we still have time, and hopefully by THAT TIME he's head will go down "

oooo...ok..no wonder perut aku lain mcm keras dia...aku tanya uri anak aku ok ke x..risau plak kalu "placenta previa" nasib uri ok..ekceli aku laki bini duk pikir mayb aku kna contractions sbb mlm tu kitorg 'bekerja keras" - muakakaakak..ok x lawak!!!

OK...itu last week..ini aku duk risau lg ni..sbb mlm td laki aku try check paler bb..n still...kat atas lagi..camno????? makin risau aku...sbenarnya agak sakit jugak kalu paler bb kat atas..makin xselesa ko nk tdo..nk bergerak..nk berjalan..nk drive sumer..

ada sesaper tau camner nk bg turun baik??

Tiada ulasan:

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...