Teman tapi Mesra~~

Khamis, 7 Jun 2012

Cubaan Weaning+Potty-Training


suda masuk  hari ke 5 mama + papa try to wean Abam..suda lebih seminggu jugak lebih kami try potty train Abam 

aku nak bercerita pasal proses weaning imran..

bukan satu perkara mudah bagi seorang ibu yang memulakan sesuatu yang indah dan cuba mengakhiri nya jugak..
percaya atau tidak bagi aku BREASTFEEDING adalah suatu yang indah..
tapi untuk memulakan nya bukan suatu perkara yang mudah...banyak air-mata yang tumpah..
percaya atau tidak mengakhiri breastfeeding @ weaning juga bukan perkara yang mudah.. air mata yang tumpah tidak terkira..

masa 3hari pertama Imran x nenen dgn aku..mmg susa imran nk tido..tetiap malam menangis-melalak-meraung-hentak² suma barang...memula mmg sampai aku pun naik mengamuk tgk perangai  si imran  camtu..lelamer..aku biar jer si imran menangis..sampai satu tahap si imran merayu dkat aku.."MAMA ABAM NK NENEN.." sambil tersedu-sedu..

serius luluh jantung, tp cik somi pesan, camner pun dia merayu jangan bagi nenen..akhirnya...dia tido gak..kesian imran..

smalam hari ke-4, aku tggl kan imran dgn nenek dia, erfan aku anta uma pengasuh...mak mertua aku ckp, imran bgn pagi tu tiba-tiba dia mengadu dgn genma nya.."GENMA...NAPER MAMA SEKARANG DA XNK KAWAN DGN ABAM.." -"mana ada, mama kawan je dgn abam"(mak mertua aku ckp).."X..BETUL..MAMA XNK KAWAN DGN ABAM.."

alahai anak..mama minta maaf sbb sisihkan imran, sampai mcm tu skali anak aku fikir...

mama tetap sayang imran..sampai mati mama sayang imran..imran tetap anak manja mama-besfren mama..
i do all these for your own good..

3 ulasan:

monamie berkata...

aduh. kembang kepala mona baca. sedih plak..walaupun mona sekejap ja breastfeed anak2.. sabar eh nora.. :)

noornazuha berkata...

sedey plak akak baca ni noa..uhuk

dura m. berkata...

Da bc status ko di fb psl dia ngadu ngan grandma..tp mlm ni, bc lg sekali..menitik air mata ni..

Sedih kan perasaan tu..tp, aku tau..ni the best utk si abam..

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers