Teman tapi Mesra~~
Memaparkan catatan dengan label mari bergelak ketawa... Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label mari bergelak ketawa... Papar semua catatan
Rabu, 18 September 2013
Khamis, 18 April 2013
LAWAK KE DERR..
Lawak ke der? haha
Udin: "Pak, apa kentut dalam bahasa Inggeris?"
Pak: "Wind of change."
Udin: "Kentut yang tidak bunyi?"
Pak: "Sound of silence."
Udin : "Kentut yang ada ampasnya?"
Pak: "Dust in the wind."
Udin : "Kentut yang tak sengaja gitu?"
Pak: "Careless whisper."
Udin: "Kentut yang terhimpit?"
Pak: "Please release me."
Udin: "Kentut yang bau bangettt?"
Pak: "Killing me softly..."
Udin: "Kalau kentut beracun?"
Pak: "Don't speak..."
Udin: "Kentut malam hari?"
Pak: "Wonderfull tonight."
Udin: "Orang yang sering kentut?"
Pak: "Someone like you."......
Udin: "Pak, apa kentut dalam bahasa Inggeris?"
Pak: "Wind of change."
Udin: "Kentut yang tidak bunyi?"
Pak: "Sound of silence."
Udin : "Kentut yang ada ampasnya?"
Pak: "Dust in the wind."
Udin : "Kentut yang tak sengaja gitu?"
Pak: "Careless whisper."
Udin: "Kentut yang terhimpit?"
Pak: "Please release me."
Udin: "Kentut yang bau bangettt?"
Pak: "Killing me softly..."
Udin: "Kalau kentut beracun?"
Pak: "Don't speak..."
Udin: "Kentut malam hari?"
Pak: "Wonderfull tonight."
Udin: "Orang yang sering kentut?"
Pak: "Someone like you."......
Jumaat, 23 Mac 2012
Can u Spot us??? HIDE-n-SEEK
Where r we mama!!!
Can u spot us???
slowly la erfan..(said abam)
hahahahah...got u!!!
n now time for shufflin'
EVERYDAY I'M SHUF-FE-LING!!!
Labels:
ERFAN,
imran sayang mama,
mari bergelak ketawa..
Khamis, 22 Disember 2011
Selasa, 20 September 2011
Rabu, 6 Julai 2011
MEMO~~
Korang pnah dapat x..arini 1 ofis dpt email pepagi ckp pasal memo ni:
1. Sila Tuan/Puan patuhi Pekeliling Perkhidmatan Bil 5 Tahun 2007 (dilampirkan untuk tindakan);(pekeliling ni..aku da lupa..heheh pnah baca)
2. Dilarang tidur pada waktu Pejabat; (waktu pejabat..tp time pukul1,or pas pkul 5 bleh je buat..huhuh)
3. Dilarang keluar / makan pada waktu Pejabat;(hmm..yg ni CONFIRM aku bangkang..da aku nk gi courtsmbil mengulor g bank mkn sumercamner???) nmpknyer akn teruskan kegiatan ini sepanjang saya menjadi DPP di mahkamah..
4. Dilarang menghabiskan masa terlalu lama di dalam pantri; (eleh..setakat 15-30mnit bekpassmbil berborak ok la kan..
5. Dilarang melayari laman web sosial yang tidak berkaitan tugas; kalu asik bukak ILMS,laporan harian,SISPEL,APEL,AGC,LAWNET..aku ngantuk wei...)
6. Dilarang keluar tanpa kebenaran Penyelia/Ketua Unit; yg ni mmg arahan kitorg kna gi mahkamah so bleh la kua opis tanpa kebenaran:P
7. Sila patuhi kod etika berpakaian ke Pejabat; erkk..aku pakai sexy ker kat opis.. eceh!! psal aku plak nk terasa??
8. Sila maklumkan dan mengemaskini rekod cuti rehat,cuti kecemasan dan cuti sakit dari semasa ke semasa kepada Unit Pentadbiran; (aku anto yer borang cuti kursus sumer..)
9. Tuan/Puan diingatkan agar tidak berkelakuan, sama ada semasa bertugas atau di luar tugas rasmi, yang boleh menjatuhkan imej perkhidmatan awam.: jd make-sure mental anda dlm keadaan sihat yer..(haaa..jgn join BERSIH..huhuh kalu join pu3 or U-M-N-* xper..bleh lg..)
hehehe...monolog di petang yang nagntuk ini...
Jumaat, 1 Julai 2011
Neuro Nite - RETRO FEVER!!!!
ME?? = juz simple vintage
HUBBY= Steve Urkel ada sama x stytle??
wats happening last nite.."Helmi The Gimmick"
aku segan nk amik byk gambo sindri..hahaha
p/s: mana anak²..hhuhuhuh aku tggl uma pengasuh diorg..muzik dia kuat sgt..(laki aku kemain lg berjoget )
Khamis, 26 Mei 2011
Bila bahasa Kelantan di KL kan...
Baco sapa abis ni.baru demo pehe.. Buleh tehe nk suko selok.. Kawe guling bating do-de-do-de baco.. HAHAHA!
.....................
Kantoi 1Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok,dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest, kawe denga dio oyak gini"mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni"
Kantoi 2Dulu,mase kat belaja kat kolej,kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer,doh dio slow nok teke tikuh tu,kawe kato la gini"Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu" .Gu kawe pun kato,oloh,kapong molek bahaso mung,mujur mu tok oyak JIREK…
Kantoi 3Kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel, biasalah kan waiter akan refill air sejuk dalam gelas tu kan..
dia kata lebih kurang macam ni semasa waiter itu sedang menuang air kedalam gelasnya..
"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."
dengan muka yang selamba dan serius..
Kantoi 4kwn aku... dia nak bayar harge pulut lepa kat cafe....dia sebut
“pulut LEMPA satu”...
sepatutnya pulut panggang
Kantoi 5cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumimurid : dua, cikgucikgu : nama dua jenis kutub tersebutmurid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING
(khutub @ kerutuk)
Kantoi 6cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.
Kantoi 7ni cito aku pulok....maso mulo2 masuk kolej...gi cafe beli air dale gelas plastik mcam kat psar malam tu..pahtu maso nok bayar tuh..."kak, ada TUDUNG tak?" sambil tgn tunjuk kat atah gelas tuh....kakak tuh mulo2 tok pehe....doh aku duk tunjuk atah gelah tu dia pun kata..."ooo....penutup"....dgn muko selamba..."a ah penutup"....malu weh....hehehehe
Kantoi 8kwn aku citer cara2 masak kerutup..
”mula2 panaskan minyak...masukkan bhn kisar...tumis hingga naik bau...kemudian masukkan AWAS.....”
Kantoi 9“saya tinggal bersama ayah, ibu, adik dan kakak. rumah saya berdekatan dengan rumah nenek. kadang-kadang rumah saya BERKUBANG.....”
Kantoi 10Aku pernah dengar statement ni kat bank...
“hutang encik yang perlu bayar ialah dua ribu tiga ratus lima puluh ringgit point SAMAS.....”
yg ak nk sukonyo ore wak oyak tu ore cino......
Kantoi 11kemarin dulu anak aku muntah atas katil, abih aa kena dkt cadar ngan toto..smlm kitaorg tengah masukkan toto ngn cadar dlm mesin basuh..pah, aku oyak gini dkt hubby aku .." bang, lupa la nak ambik SAMPUL BANTAL sama.."
laki aku bantai gelak..ingatkan surat je ada sampul..bantal pun ada gak ke?
Kantoi 12peristiwa kat bandar jengka...member kelantan aku gak.....'BANG MINTAK SUPIK SATU'.....wakakaka.....bercakap luar tuh...
Kantoi 13masa aku study kat UM sewa umah kat bangsar...
ada housemate budak kedah nak pinjam motor...dia tanya mana kunci motor aku...
dengan macho nya aku jawab...'kunci motor ada dalam SORAK meja aku tu..'
hahahahha
Kantoi 14masa di U mulo, ado member aku ni buleh awek bdk Johor.. mmg sokmo berigak ayat kelate time dia berkecek luar ngan awek dia tuh.. contoh paling kelakar aku igt lg masa tu dia tgh bergayut tanya khabar awek dia yg demam..
"Ayang.. camne dah "sial" ke belum demam ayang tu?" pastuh lagi.. "sori la abang x sempat call ayang, abang tidor strik (straight) td"
Kantoi 15member citer takdih......
si A nampak ular lalu menjerit...." ular.....ular.....katak.....katak..."....
Kantoi 16ade sorang awek kelate ni kije receptionist kat hotel kawan aku kije...aritu hotel xdak api,blackout, so guest kol la hotel ,dia yg cakap
guest : " nape takde api ni"awek : " maaf cik,black out.api berJENTAP"
Kantoi 17Dalam sebuah komuter...
“abang boleh ALIH sikit tak? Saya nk duduk ETEP.”
Kantoi 18Ada org luar tu dia mari jalan kampung...org kmpung tu tau doh dia orng luar..
Ore luar tu g jale umoh woris dia..woris jauh2..jadi anak tuan umoh tu nak kecek luar jugak la..
Org Luar : ' mak ada tak? 'Anak Tuan Umah : " takdi mak ada duk tanah .. dia cakap nak gi tembak, nk g beli lauk..... "
[standard org2 kg kat kelantan..waktu2 tengahari, kalau nak beli ikan, mereka akan tunggu penjual ikan datang ngn motor kat tembak (tepi jalan ) ]
Kantoi 19haha..aku ado kisoh saen aku dio nak beli kuih d bazar ramadhan ari tu...die beli kuih rm2 gune duet rm5 pahtu mok cik kedai tu wi balik rm 2..so dio ni oyak ar,
"mok cik cucur lagi xcukup seringgit.." mok cik ni pon oyak ar.."cucur xde dek, kalo nak kat kedai sebelah ade".
Kantoi 20aku tringat pok sdaro aku maso gi kijo s'pore dulu
sebelum tu dia gi jale2 di johor dulu...dia skali nga saing2 dia 3 oghegi lah beli air....pah tu dia tanyo mokcik tu...
"kak..... PLETIM adaa ?
kakok tu ngango sapa.......saing2 dia pecoh perut dengar " PLETIM"
Kantoi 21tringat ado soghe saing crito maso dio baru pindoh singapore...maso tu dio skoloh rendoh lagi...ado sari tu mok dio suruh gi keda beli bare...
saing : toke...kakah sup ada?
toke : hah?? kasut? kasut tak ada...itu terompah ada la...
saing : bukannn...kakah sup la...ada ke?
toke : aiya...saya sudah cakap kasut tak ada...terompah saja ada...
saing : (balik rumoh gi tanyo mok dio kelik) ma...cino tu duk royak kasut kasut tropoh...royak nok kakah sup...duk tawar tropoh dio...
mok saing : ma tok ingak nok royak sini oghe panggel repoh sup (rempah sup)...
saing : pade pong cino tu tok pehe...
Kantoi 22aritu mak mentua saya ikot balik kedah. time maghrib, suami n abah saya nak pegi surau.mak mentua saya gi tanya kat abah saya
"ustaz nok gi balasoh doh ko?"terkejut abah saya . "taklah mek, nak pegi belasah sape pulak ni?"
Kantoi 23membe saya cikgu,jenis pekat gler kelate tp ngajar di kL...budok2 biaso laa gege dale kelas..pastu dok tubik masuk tubik masuk..pastu dio jadi nk maroh gilo...nak marah ko budok2 tu. Dia oyak :
"awak ni kalau bising skali lagi..saya akan suruh awak TUBIK!!!"bdak2 KL hok dengar terpinga-pinga.."apa dia TUBIK cikgu?"
Kantoi 24budak kelate:- mu gi beli timun cino kejap...budak johor:- nk berapa?.....budak kelate: (ngan muka confiden) mu beli daley 4-5 butir jadi ah...
pastuh budak johor tuh pegi kedai nak cari timun cina... selang beberapa minit kemudian...
budak johor: aku cari banyak kedai dah.. takde pun orang jual timun cina... apek buah tuh siap marah aku lagi.. dia kata dia tak pernah pun dengar timun cina, timun india, timun melayu....
masa tuh kitorang dah keras2 ketawa...... lepas explain kat dia yang timun cina tuh tembikai.. ngan dia2 pun ketawa besar.....
Kantoi 25Sepupu aku hok duk johor balik cuti kat kg aku..pah tu gak adik aku nk tido laa skali depan tv dgn spupu johor aku tu..pah tu byk nyamuk..dio pun oyat gini..
"BANYAKNYE NYAMUK...BERBEROM-BEROM (bunyi nyamuk)...hahahaha..
Kantoi 26Ado promoter gas mari umah aku..nk jual kepala gas untuk keselamatan gas gapo xtahu...mok aku hok interested nk beli..
pah mok aku ty laa..nk guno lagu mano ni..dio pun jawab..."mcm ni mak cik...kepala ni bawah ni mak cik CONCOS kat tong gas ni....
Kantoi 27Ore kg aku duk KL, jenis tok beso kecek luar...dia ada duit besar nok g tukar keda...nok oyak guano ni nok tukar duit ni...dio kecek luar jugak...
“bang, nak tukar duit HALUS ada ?...”
Kantoi 28dj radio: assalamualaikumpendengar: wa'salam...dj radio: bagai mana keadaan cuaca di Jeli skg?pendengar: hujan berek-berek.....
Kantoi 29ada anak buah kawe jate sore bdk KL.. umur 6 thn..comey kakloh jugok la... bila balik kg, budok2 tino pakat2 kerumun anok buah kawe tu,,serupo ore ulu tok rajin jupo manusio..
"Eiii... comANnye... geraNnye.... nama awak sape.... tembaNnye pipi... rasa mcm nak KENGKAF jerrrr.."
Kantoi 30didi gi kl umah abg dia...abg dia suruh gi kedai beli gayung...so dia pon gi kedai..smpai kedai dia tanya tokey...
"BANG, ADA JUAL CETONG TAK?"...
Kantoi 31ina baru balik dari shopping...rosnah tegur ina "WAH INA BARU BALIK? BALIK DARI MANA? BANYAK NYA JABIR KAT TANGAN TU”....
Kantoi 32ada sore staf puam opis kawe, sebab dia hok paling janguk bos kawe suh dia entertain pelawat dr KL time acara makan2, ada buoh duye..
bila pelawat tu oyak, best2 durian sini, lemak.. dio jawab..
"memanglah durian sini best2, tp sy tak boleh makan byk sangat coz cepat lugal"..
Kantoi 33mak aku cikgu, dulu dia sokmo wat kelik buku latihan bdk2 check dumoh..
ado sekali tuh, selok dia suko.. dio tunjuk tuh so family ngilai.. ado student tuh wat ayat..
"Itik sedang menyudu air cha.. "
Kantoi 34Aku sedang melayan anak kawan aku bermain ditaman permainan..tetiba aku cemas sebab budak2 itu telah buat lari pecut 100 meter..
dengan pantas aku menjerit...
"Naqib...jangan lari laju2...nanti REBAS!!"
Nasib baik aku sorg je masa tu..tp aku tetap gelak sorg diri...suker selok...
Kantoi 35pengalaman aku, ado ore luar mai umoh tuk aku..lepas make tghari, tuk aku wi bantal ko ore tu sambil oyak gini:
" guling-guling la dulu mek... lambat lagi nok gi keda"....
terpinga2 ore tuh... mujo x guling sungguh.. kalu dok gak, pah tanoh la wehh.. rumoh tuk aku tu tinggi.
Kantoi 36
aku selalunya kantoi tang kunci kereta....
dah terbiasa sebut..."suis keta"
ada sekali tu, aku suruh lab assistant aku gi beli barang, aku ckp ngan dia
"ambik la suis keta aku tu...bwk keta aku jer"
dia ngan muka cuak tgk aku..."napa? keta takleh start ke?"
aku jwb balik..."ye la, kalau tak ambik suis keta tu...camana ko nak start keta aku lak?"
lagi dia heran...
pastu...baru aku tersedar.....that's kunci kereta.....
bukan suis keta
Kantoi 37
maso saing kawe mari KL...sek2 rumoh kawe nak masok tengahhari pahtu suruh la dia gi kedai beli ikan ...
saing aku : Bang ikan AYA ada?Tokey : Ikan AYA?....ikan apa tu dik?...xde jual laSaing Aku : Ala Bang tu ada la ikan AYA tu...(sambil tunjuk)Tokey : oooo ni ikan tongkol la dik...
balik rumah dia bercerita gege 1 rumah dok suko ko dio..
Kantoi 38teringat maso kawe ngaji k.l mulo,nk g beli sabun basuh.. "kak sabun SETOKOL"
Kantoi 39Ambo sediri pun penah kena dulu, gini..
masa kursus BTN, member dorm sebelah bising, selamba je ambo tepik,
"weiii, diamla, BOSANLA
heheheh..member kelate pecoh perut suko..lorat kelantan, istilah Bosan ni ada dua maksud
Kantoi 40so lagi, ambo tengok budok2 dok gayut di taman permainan di Putrajaya,
ambo tepikla larang takut jatuh :
" weiii, jangan bergayut kat situ, nanti jatuh, dapat FAEDAH (BULEH PEKDOH)
member aku terguling reboh suko
Kantoi Tahap Dewa
Jusuh dari kelantan, baru datang KL, duk umah sewa kawan2 dia, suatu hari dia ikut kawan dia g disko, semua kwan2 dia mabuk. Dia ckap kat kawan dia :
"berat-berat korang semua nih.....dah-dah la tuh....jom KELIK...
p/s: ni sekadar hiburan..sy pinjam dr kawan kelantan..org kelantan jgn mara ekk..1 m'sia!!!!)
Sabtu, 20 November 2010
NAMA-NAMA JAWA
NAMA-NAMA JAWA
Suka tanam bunga – ROSMAN
Pandai membaiki kereta – KARMAN
Pandai dalam penulisan – SURATMAN
Gagah perkasa – SUPARMAN
Boleh mendengar sambil berjalan – WAKIMAN
Selalu bertanya – ASMAN
Pandai buat kuih – PAIMAN
Pakar jualan – SALMAN
Pakar pasal alam sekitar – JASMAN
Pandai melukis, tulis sajak , nyanyi lagu – SANIMAN
Doktor gigi – SUGIMAN
Supaya cepat naik pangkat – YASMAN
Bakal kaki pukul dan dera orang – DERAMAN
Bakal jadi jutawan - RICHMAN
p/s buat mereka yg keturunan jawa, mintak maap awal-awal ekk..cuma nk berkongsi selera jer..
Suka tanam bunga – ROSMAN
Pandai membaiki kereta – KARMAN
Pandai dalam penulisan – SURATMAN
Gagah perkasa – SUPARMAN
Boleh mendengar sambil berjalan – WAKIMAN
Selalu bertanya – ASMAN
Pandai buat kuih – PAIMAN
Pakar jualan – SALMAN
Pakar pasal alam sekitar – JASMAN
Pandai melukis, tulis sajak , nyanyi lagu – SANIMAN
Doktor gigi – SUGIMAN
Supaya cepat naik pangkat – YASMAN
Bakal kaki pukul dan dera orang – DERAMAN
Bakal jadi jutawan - RICHMAN
p/s buat mereka yg keturunan jawa, mintak maap awal-awal ekk..cuma nk berkongsi selera jer..
Rabu, 24 Mac 2010
GIGI OH GIGI..~~
kali ni aku nk citer psl GIGI!! tgk..anak aku cukup pandai berus gigiguna berus papanyer..
hehe..mama mau up-date progress gigi my lil'imran...waa~~ gigi suda byk..bln ni jer tumbh sklai 2 gigi, n skang pantang nk gigit jer kojer nyer..cukuppantang marah kalu kita amik dari tgn diabenda yg xsepatutnya masuk mulut dia benda yg dia suka..mcm fon,kunci keta & etc
skang ni kalu ikut chart da ada:
- 4central incisor (up & down) - yg ni ms imran 9-10bln da stat tumbh
baru nk naik2 lateral incisor
gigit ni***e aku..jgn citer la..everyday aku kena..time dia terlelap pun dia bleh buat..mcm main tarik getah jer dia buat..mmg aku byk aksiMAK TIRI gak la dgn imran..(pastu minta maaf blk,sayu tgk muka anak tdo,siap gosok tmp kenacubit lepuk)
kengkadang tu aku rasa mcm da luka jersbb everytime dia suck nip*** aku perit tp aku still bleh thn lg la..
pasal mkn plak..(still memilih kalu mkn nasi)agak susa la nk mkn..tp suka benda yg alala keropok..aku bg cococcrunchfevret mama& imran pun mkn..biskut tiger pun dia ok jer..nasi???hmm...kalu dpt mkn 10 suap adalah 1 kejayaan bg imran...
see!!! my son..skang ni aksi dia kalu teruja buat mcm ni..ekceli dgn mata & ekspresi dirimu lagi kalu nangis pun buat mulut camni..skang ni dia pndai buat-buat nangis very d'notty boy!!!
sajer la tu nk tunjuk gg dia..MAMA PUN ADA LA!!!
Sabtu, 11 Julai 2009
SWIMMIN' POOL...!!!!!
kan dulu aku ada janji nk ltak gambo imran swimmin kat pool kan..hohhoh..ni la gambo-gambo nyer...mamanyer xtrun swimmin samer..malas..:-"
look!!! he's floating!!! he really enjoy swimmin' with PAPA
time ni..mulut imran bising sangat..ntah aper dier ckp ntah..hahaha, papa selam kan imran..ingat nk buat al-la kapal selam tu..tp papa dier kater nex-time la..so far..dier da ok da swimmin..

ni makcik imran(yg pkai goOgle cam org kreko skit tu UMMI FARA yer..yg sbela dier AUNTY KILA..:P )
ni makcik imran(yg pkai goOgle cam org kreko skit tu UMMI FARA yer..yg sbela dier AUNTY KILA..:P )
Langgan:
Catatan (Atom)








