Teman tapi Mesra~~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Memaparkan catatan dengan label ERFAN. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ERFAN. Papar semua catatan

Jumaat, 22 Februari 2013

mg si erfan ni suker buli si abam






tgk la anak-anak aku...mmg dr kecik ko mmg suker dengki dgn abam ko kan..nasib la abam ko ni jenis penyabar...
tp mama tahu..camner pun ko pedajal abam ko...ko mmg sayang abam ko..ikut je apa abam ko buat..si abam pun sayang sungguh dgn adik dia..

mintak² korg berdua sayang si bb-adik la ekk..jgn ko pedajal skali si adik nnt..

Isnin, 9 April 2012

si adik di kala 13 bulan..


erfan da 13bulan a.k.a. 1tahun 1 bulan..
mcm² karenah..mcm² perangai...
da mula memperbanyakkan vocab..

BERJALAN: sejak 11bln da mula berjalan dgn laju
GIGI: sejak 6bln da tumbuh 2gigi, skang da ada 8btg gigi, dan MASIH belum bertambah
VOCAB: mama...papa..maa(genma)..nak-nak(smbil tangan gamit²)...tar-taarr(nyanyi lagu twinkle² lil'star)..noo-noo(no-no sambil buat jari telunjuk)..boo-wah(buah)..nenen(smbil tepuk-tepuk@bukak baju aku)..

REACTION: 

  • Bila kita suh WASH-HAND - dia tau akan tunjuk tangan genggam-gamit n got to the sink
  • bila kita sebut GOT GET UR SHOES/ WEAR UR SHOES - dia akan carik kasut n try pkai..xkira kasut saper pun, kalu nmpk mama dia pgang kasut dia akn trus duduk n hulur kaki..CLEVER!!!
  • kalu benda panas n dia nk pegang, juz say HOT!! - nnt dia akn buat reaksi sss..tstt....(pedas) xpun dia pun mulut tiup..(panas)
  • bila kita suh kejut abang imran, dia akn pegi pd abang dia n pegang/tarik/cubit..(nk panggil xreti)
  • bila ajak main ball..dia akn main n tertiber dia sebut..GOAAALLLL!!!!
  • Bila kita bg salam masuk uma...Assalamualai...TUUMM!! (erfan yg akan cakap)
  • bila kita kira IN ENGLISH 1,2,3- bila smpi 7@8 dia akn jerit TENNN!!!
byk ekceli..tp aku ingat benda-benda ni jer la..


erfan sgt cheeky...sgt smiley person nampak jenis xtakut org TAPI xsuka org lua dukung dia..kecuali org² yg dia knal sahaja DIFFER WIT IMRAN..dengan sesapa sj dia xkisa

imran suka berkongsi..tp erfan...NOOO-NOOO...sangat jealousy type

sekian..tuk imran & erfan..

Jumaat, 23 Mac 2012

Birthday to Both of you...

SELAMAT HARI JADI UTK ANAK MAMA 
MUHAMMAD ALIFF IMRAN  -3 Years Old
MUHAMMAD AMMAR ERFAN - 1 Years Old

spotted wat erfan doin
1 - try to kacau the cake
2-try again..
3 - done!!! see wat happen wit the cake, that's is my signature..
4 - nk kaco mama cucuk lilin plak..
5 -kekiri-kekanan...
6 - haaa!! kna tgkap dgn ummi Fara suda...budak xduk diam ni..


si abam plak..dgn sabar menunggu cake Ben10, mmg dr awal request nk Ben10 cake..
tanx Apash!! abis kek ko..
so saper nk ble try tgk dkat blog dia..

1 H.A.P.P.Y  F.A.M.I.L.Y

Can u Spot us??? HIDE-n-SEEK

Where r we mama!!!
Can u spot us???

slowly la erfan..(said abam)

hahahahah...got u!!!

n now time for shufflin'
EVERYDAY I'M SHUF-FE-LING!!!

Isnin, 5 Mac 2012

Muhammad Ammar Erfan - 1 Year


HAPPY 1st BIRTHDAY MY CHEEKY-BOY!!!

I juz love the way u call me MAMA..so ngengada n sweet..even PAPA pun nyampah...huhhh

love u..so much!!
p/s: nnt mama hapdet perkembangan terbaru erfan ok.., nk get ready bufday celebration lg

Rabu, 15 Februari 2012

AWAS!! entry 18sx!!!!

air kolam dlm pool bili giler sejuk!!
haaa!!! kn aku da cakap..anak-anak aku yg tanpa seurat benang bukan aku!!! 

errrr~~~ papa,sila sorok spare-tyre anda

erfan menjerit suh aku masuk sekali!!!
nak!! mak ko pakai baju jalan..sua palazzo..ko nk suh gak masuk pool ker??mama tgkp gambo jer ekk..


tgk aksi si abang!! si adik duk mnum air kolam

p/s: korg kalu bawak anak mandi pool korg pakaikn x pampers tuk swimmin tu?? sbb aku tgk gamai yg xpakai la..aku pakai jer..sbb takut diorg terberak/terkencing dlm tu..or paling takut kalu ada ulat air gigit be-bird anak aku...Oiiii!!! ASET anak aku tuk masa depan kena jaga oiiii....

warning entry bergambo sahaja!!!

psa balik kampung..kitorg menuju ke Grand Lexis Hotel dekat Port Dickson..korg jgn tersilap masuk plak..sbb ada 2 tau Lexis & Grand Lexis.. beza dia????

"G.R.A.N.D."

sampai dlm bilik..(kitorg amik 2 bed)
room yg sangat besar..puas ati dg ambience sumer..pool yg tersorok(senang nk "beraksi" tanpa sebarang benang nnt) EHHH!!!! bukan aku..anak-anak aku..
hahhahaha...

si abang semamngat hangkut pelampung!!

 si paler lonjong & si paler bolatt!!

breakfast yg haru-biru..

pas bekpas gi PlayRoom!!!

papa yg "melayan" si anak nk makan
 hasil "curian" roti semasa bekpas sambung makan di bilik..hehehe

raya di Pantai teluk Kemang

Pengganti Van Persie!!
 ko tgk la..dlm restaurant pun anak-anak aku hangkut bola arsenal diorg..tu duk main dlm cafe..(nasib xder org mkn sgt)

get ready nk balik!!!!

p/s: korg perasan x gambo aku xbanyak???sedey kn..hmm..duk jg dedua bdk kecik ni muker aku=tudung xterurus skit..(mcm minah indon pun ada)..mencik!!! da xvogue da I....

Eh!!! mano gamba swimin??? haa~~~ after this..

sepanjang bercuti..-FASA 1

FASA 1 - BALIK KAMPUNG!!!

tolong mama lipat baju..tp duk pakai spendex papa..
 setelah almost 5bln aku xbalik melaka..AKHIRNYA!!!! AKU PULANG JUA~~~~ lihat lah dunia...

hehehehe...best..even jumper adik-adik aku jer..xder jumper sumer sedara mara sumer..tp puas la..bawak adik-adik aku g jenjalan..banjer diorg sumer..

penat tp aku suker..

balik kmpg xbyk snap gambo...ni amik gambo erfan..genap 11bulan hehehehe

Isnin, 30 Januari 2012

wat happen???

ooo..ok..wat hapen?? no story-mory lately???
dok xtau nk tulis apa..da la xghajin nk mentelaah,novel pun da xreti nk baca da..nk letak case-study or ilmu psl nursing /feeding dlm blog pun males(aku rasa da2thn aku xltak psl tu kan??)

duk tunggang langgang skit idup n uma bila ank-ank da start membesar bagai johan ni kan..tambah² lg cik somi yg EOD(every-other-day)asik onkol jer..maksudnyer selang sehari onkol..aku paham..dokto xcukup kat Neuro-Surgery Team Ipoh...ADMIT IT!!
so mmg xde nyer sempat aku nk lipat baju..nk sapu/mop lantai..nk masak sumer..

SEBABNYER??? ni la penyebabnye...sorang tukang tolong kemas..sorg tukang punggah balik..sorg duk mnum "ayer-acam-oren" dia kat depan smbil tumpah sana-sini..sorg duk memanjat tangga..tetahu da sampai atas...
ooohHHh..Tidak...!!!
last² si mama dia giv-up..ko nk terbalik kn uma ni ko buat la nk....aku duk tengok je..

sampai satu tahap jiran pun dengar la suara OGRE kat taman tu ...IMRANN!!!!!!! ERFAN!!!!!! pastu waaaaaaa...sana...pastu NAK NENENNNNNN.... sini..

sekian...begitulah kehidupan aku..
inilah PENYEBAB rakan sejenayah yang telah menghuru-harakan idup aku..
tp memasing paling rapat dgn aku

hehehe..lepas gian..cian dia papa buzy..so atok la yg offer diri terjun kolam sekali...tumpang swimmin pool kezen..uma dekat
so cik somi..pasni kita kna bli tanah buat uma+swimmin pool!!!!!
anak² awak suker berenang yer..susa sgt nk bawak gi wet-world..u buat wet-world kat uma jer..

ni aktiviti or hobby terbaru erfan..i.e. men-nerai sumer kasut mama n papa dia..
tapi selalunyer kasut aku la..seboleh-boleh nk pakai gak..skali abg dia dulu yg duk keletak-keletuk berjalan dlm uma dgn kasut tggi mama dia..
si erfan mengamuk la..sbb dia nk gak pakai tp xdpt..


oooo..2 beradik ni even diorg rapat tp perangai mmg menyimpang habis!!!!
 si abang dia cuma akn bebetul mengamuk kalu dia xdapat "nenen"..tp si adik akan mengamuk kalu semua yg dia pegang org amik/rampas or cuba buat sesuatu tp xboleh..

imran xpandai merajuk..tp erfan kuat merajuk yg jenis baling barang punyer..

imran suka berkongsi....xpandai sakat org..tp si erfan..jealousy type..pantang tgk abg dia landing kat mama dia pun nk landing tmp sama..pastu suka sakat abang dia..tarik rambut..cucuk mata kaki kat paler abg dia..abang dia menerima seadanya..paling x pun dia akan cakap "mama tgk epan ni..dia buat abam.."

ooo.....kna bebetul ajor si kecik ni..
tp so far erfan paling suker kalu nmpk abang dia ada bersama..si abang plak suka bermain dgn adik dia..
bagi aku..keadaan tu lah buat aku begitu kasih dan sayangkan diorg..xkira mcm-mana tunggang-langgangnyer hidup n uma aku....
p/s: korg plak camner??

Rabu, 28 Disember 2011

ragam si erfan


teman mama dekat opis buat keja..elok jer baik tdo je..ekcelidia tdo sambil nenen ok, gaya duduk punyer..

yg ni mama bli khas tuk erfan!!! dia suker gigit pastu buang crocodile tu..


yg ni..si abang tgh tdo..dia buat hal sindri..main laaa!! 

auwwww!! sexy nyer e-pan mama, nmpk lurah dendam..heheheh!!

Khamis, 15 Disember 2011

heart them so much

teman mama dkat opis

ini budak suda 9 bulan..
sgt cheeky..manja(asik nk dgn mama je, xleh la aku nk berdiri or jauh skit dr dia, mmg melalak siap mengalir air-mata sumer)..stranger anxheity yg sgt²
gigi masih 2 xtambah-tambah(dr 6bln da ada) 
vocab - amma/mama, papa, abba(abg) & anneen~~(nenen)
da bleh mernagkak+memanjat dgn terer..buat twinkle² or genggam gamit, tp skang asik duk clap-clap je..dgr lagu "if u happy" dia clap, dpt masuk bola or berjaya do something wit his toys pun clap² gak..
suker membebel & senyum..hehehe..suker kita dukung(mei-tai) dr letak dlm stroller..
erfan ni dia isap pacifier tp bukan secara tegar la..imran mmg xisap paci kalu aku curi paci dia n sumbat lam mulut aku nnt dia akn cuba tarik pastu main sumbat mulut dia-mulut aku..

swimmin dgn papa dkat Zenith Hotel-Kuantan

si abang..da 2thn 9bln, habit dia skang asik nk bercerita apa yg dia achieve or buat "mama td abg...~~" kengkadang dia nk bercerita, mmg beria la dia stat citer..tp nnt dia stop tgh² sbb xleh nk carik or guna vocab apa, heheh cian dia..
kalu xjumpa aku, imran ni jenis makan je..asik-asik lapar..pepagi mintak nasi..kejap pastu buah/keropok/coklat, pengasuh & mak mertua aku pun mengiakan..tp bila dgn aku..punyer la susa-liat nk mkn..apa xnyer asik nenen jer


ni aktiviti or gelagat anak-anak..
bulan 10-11 life aku asik risaukan anak-anak jer..
1st raya haji aritu si abang kna chicken pox, cian dia
(xsempat amik antiviral..abis bertanda penuh satu badan dia), 
elok da nk kering 2weeks after si adik plak yg kna nasib kali ni sempat amik antiviral, so xnaik byk) 
elok jer si adik kering chicken pox dia..demam panas+selesema batuk plak dedua..serius mmg penat  berat badan memasing jgn ckp la..mmg trun,kurus jer memasing nasib menyusu xder problem..
si abang duk bg ubat kat montot je lakut mulut mcm nk bersilat jer dgn dia
 si adik jer la susa skit..dgn kahak nyer so dia agak susa nk bernafas..kna la angkut pagi b4 g keja..tghari..n mlm gi spital buat nebulizer sumer..punyer la xnk kna admit wad
aku ms kcik arwah mama pnah ckp aku pnah kna semput..so kira aku ni pna ada childhood asthma tp seingat aku, aku xpnah kna admit hospital or sakit yg smpi kna bawak klinik melainkan demam or nk cabut gigi jer

erfan ni dia ada problem darah skit..
iron deficiency- low red blood count..so dia agak pucat skit. aku duk igt keturunan cina sbb tu kulit dia fair jer..tp dokto asik tanyer whether aku or family ada yg kna Thalasemia/anemia..so far aku xde pnah dgr sedara mara aku kna..sedey aku kalu aku penyebab dia kna:(

hmm..so far itu jer yg nk di citer kan..

p/s: mmg seronok ada anakhasil percintaan suami-isteri tp bukan mudah nk menjaga mereka..tp percayalah..aku bahagia bersama mereka..

Isnin, 14 November 2011

korang rindu aku x???

HAHAHHAAH~~ status /tajuk x memadan kan..macam la aku ni femes-amos sgt...Ada aku kesah 
da lama aku xhapdet paper kat blog aku ni..nk tepek gamba anak pun x..bukan xsempat..tp xder feel plak nk hapdet..

ni cik somi la ni..dia yang tanya.."NAPER X-HAPDET BLOG" yerr~~ cik somi aku suker curik-curik baca blog aku nih..ala aku tahu dia nk tgk aku ada citer psl dia ke x.. hehehe...ampun cik somi...
I lap u Dr. Syahiran!!!

weekend ni sangat buhsan a.k.a. boring a.k.a. boredom, baik aku..adik ipar aku pun sama..nk kua gi memana pun xleh..imran xelok lg chicken pox dia...
da seminggu da gak kena..since raya haji aritu..tp skang ni da mula nk kering da sumer kuping dia..

so last nite..cik somi onkol..so aku decide bawak gak adik ipar aku kua..bawak je la anak² skali..kitorg gi Tuity Fruity dkat uma jer...hahahha..cik somi jeles xpat join
ni budak  yg kna chicken pox..memula je beria nk makan eskrim yogurt..pastu da mula xnk...
so~~ aku gak la kna abiskan...hehehe 
ini antara baju fevret anak aku..JERSI HARIMAU MALAYA - & ARSENAL adalah baju fevret..
korang tgk la bawah ni..gigih aku dgn babywearing si erfan..erfan pun beria makan...hahaaa

ni budak manja ni...da 8bln da..
so far yg aku perasan...6bln da kua gigi dua batang, da mula mengengsot dgn laju..
bila nk masuk 8bln jer da mula memanjat..nk berdiri..yg paling best da mula bercakap..diantara words/vocab yg jadi pilihan  MAA-MAA..AaaMAa..xleh langsung aku hilang dari mata dia..sanggup dia mengengsot smpi dapur..ketok-ketuk bilik air sumer PAPA..kengkadang A-NENni bila da ngantuk or nk nenen
haaa satu hal lagi si erfan ni mmg stranger anxhiety yang agak-agak menyusahkan aku..heheh dia antara papa dia dgn aku..dia mmg pilih aku jer..PENAT MAK HOKEY!!!
dulu atok dia pun dia xhingin..siap tolak muka atok..tp skang ni dia tau atok dia gajin bawak gi jenjalan kua uma tgk bird..cat sumer..so dia da suker la..tp tu sumer berlaku kalu dia nmpk atok dia bersiap-siap bukak pintu sumer,kalu masuk uma jer tetap carik aku

ni si budak manja tu..pantang kalu abang dia tgh nenen,dia pun sibuk nk suh kita dukung dia..
pandai memberontak plak tu..siap tarik rambut abang dia...cubit muka abang dia...naik atas badan/kepala abang diayang si abang ni tahu mengadu jer.."MAMA..E-PAN TGK EPAN..MAMA..EPAN BUAT" kememeh..

Jumaat, 21 Oktober 2011

Really Miss Them So Much...


  
tiber je..teringat dua budak shomot buah-hati-pengarang-jantung mama ni..
xsanggup tgk segala kesengsaraan dunia berlaku pada kamu berdua..
Doa mama semoga kesihatan..kejayaan..kebahagian....untuk kamu senantiasa

Miss this Guy too~~~
Cik Somi..tahun ni kiter lum gi memana lagi kan..
HmmMMmm bile nk buat our own "Family Day"~~~

Rabu, 5 Oktober 2011

7bulan suda~~~

yer..saya suda 7 bulan...
heheh..mama ckp saya sangat CHEEKY..
selalu senyum..
MEMILIH i.e. separation anxiety yang ketara, xnak org lain EVEN PAPA!! nk mama dia gak..thats y mama dia selalu menyorok xnk tunjuk muka, kalu x org lain xder can nk pegang dia..
sangat bising...rajin berceloteh..ini turut disahkan oleh nanny dia
sejak xsihat ms bulan Syawal aritu..saya makin kurus..body not so cheeky anymore...
saya juga da get ready nk merangkak...tgh amik kuda-kuda jer..


p/s: MAMA!! Saya suda tumbuh 2 batang gigi!! matilah mama..

Isnin, 22 Ogos 2011

Ramadhan yang kian pergi..

da  nk abis da ramadhan..lagi seminggu lbih jer lg nk raya..macamana dgn persiapan korg??

aku thn ni..buat mana yang sempat je la..ada la 2pasang baju kurung(cotton jer) ntah naper aku da xgemar sgt kain lain..tu yg selesa kat badan aku..mind uols..raya ni nk kelek anak,nk gi beraya uma sana-sini..nk get ready juadah..confirm berpeluh-peluh so aku pkai cotton jer..

Theme family tahun ni??hehehe..kelabu yer..nnt aku tgkp gamba anak-beranak yer..
anak-anak aku buat sepasang jer baju melayu..sekayu dengan papa dia yer..hehehhe..

ni atok diorg duk latih cucu dia tuk raya..imran da pas da salam cium tangan..(pasni kna ajar salam-ciumtangan -mintak sampul raya)hahahhaa...
si cheeky yg atok dia pakaikan kpopiah si abang..besor nyer..but still CHEEKY!!


Ni si abang dgn songkok dia..kalu tgk upin-ipin mesti nk pakai songkok..kalu tgk boboiboy mesti cari cap dia.. blog dia.. hhehe...


see!!! ni mak nyer lak yg dok try kat si CHEEKY..

di bulan yg mulia ni..banyakkan bersedekah...banyak pahala nnt..aku mmg ajar imran biasakan berkongsi..bersedekah..jgn kedekut..ader duit lebih masuk tabung...xpun bagi org yg memerlukan..sejuk perut mam ngandungkan ko nak EH!!!! hahhaha...



p/s: sekian salam ramadhan..mohon maaf seandainyer ada terkasar bahasa or terlepas budi bicara..

Isnin, 15 Ogos 2011

Monday Blues...


bergaya dengan baju tido baru atok beli...huhuhuu

da besor da anak² aku..mcm xcaya jer da ada anak 2..mcm baru tahun lepas aku duk UIA tu..mcm br 2-3thn lepas jer bercinta dgn cik somi..tup-tup BLESSED WITH these 2 HANDSOME ..

alhamdulillah..dedua sihat-segar-bugar berkat susumak dia gak yg aku suka dedua cheeky!!! abg dia jer la bdn kurus skit..

IMRAN "read: e-an"
memcm karenah skang..karenah si ABANG nyer la..karenah ATTENTION SEEKER nye la..mmg aku jd MAK TIRI jer kat uma tu..
kalu xder gemmagrandma dgn atok dia..mmg aku jer la dia carik..bapak dia pun xsudi..tp kalu gemma dgn atok dia ada..aku pun dia xnk pandang..time da haus nk tdo je la carik aku..tu pun nk nenen jer

ERFAN "read: e-pan"
ms tepat umo dia 5bln aritu 5 Mac, dia demam buat pertama kalinya  - 3ari gak la demam..risau aku..
nex week nyer bawak gi cucuk TAPI alhamdulillah..dia xdemam!!! tp badan dia naik rashes..cik somi ckp kesan cucuk tu kut..nasib xtinggal bekas..cian muker gegebu nmpk comot sbb rashes tu pengasuh dia y claim nmpk comot sbb memerah tu la skang da gebus-gebus balik!!!
skang da mula angkat badan dgn montot..da pasang gear reverse da..aku letak atas bantal tup-tup da nk smpi ujung katil dia duk reverse..bergolek jgn cakap la..aku pindah kanan dia golek kanan..aku pindah duk kiri dia golek kiri...
mulut - PALING KECOH..abang dia ms kecik pun senyap jer..susa nk kua suara..susa nk gelak..tp si e-pan ni kemain lagi..abg dia buat lawak la paling dia gelak terbahak-bahak..dia paling kenal suara imran yer..

paper pun..aku bersyukur aku dikurniakan kedua mereka..showered wit loven susu mama yang melimpah-ruah hehehe..

Isnin, 27 Jun 2011

kasih abang~~


Imran n Erfan..

masa bebaru deliverkan si e-pan(erfan) aku selalu risau kekalau si e-an(imran) buat HAL pd adik dia nnt..sbb slalu sgt aku dgr MASALAH-ANAK-SULUNG kalu dia tahu nk dpt adik ni..
  • mula buat hal..
  • tarik perhatian lah..
  • pukul adik la..
  • memacam i.e etc..
Alhamdulillah..imran sejak aku ngandung kn si e-pan, awal-awal lg aku cuba biasakan si imran dgn nama erfan..suh imran bercakap dgn e-pan..tanya saper adik e-pan..kiss e-pan(perut aku ms tu)sumer la..Alhamdulillah..smpi e-pan kua, imran still tunjukkan yg dia sgt concern & sayangkan adik dia..

ok 1 hal da lepas..pastu plak aku risaukan bab KONGSI SUSU..bare-in-ur-mind imran STILL nyusu badan, lum wean-off pun lg..aku duk igt dia ni jenis XSANGGUP BERKONGSI...end-up upernyer imran XKISAH LANSUNG, dia mmg NAK BERKONGSI..kengkadang dia bleh suh si e-pan mnum sebelah n dia amik sebelah..(tu yg smpi bertanderm)

skang ni kalu aku tgglkan e-pan  kat depan dgn imran, aku da xrisau pun..sbb awal-awal lg aku akn remind imran.."imran jg e-pan tau" as usual dia akn balas "OK"..so kalu epan nangis..or bangun..imran akn berlari ke dapur or jerit(kalu aku kat ats sidai baju) "MAMA!! E-PAN NANIS..or MAMA!! E-PAN A-NGUN..or MAMA!! E-PAN NK A-TAT(angkat) or MAMA!! EPAN NK NENEN"

kengkadang kalu dlm keta si e-pan nangis imran akn tepuk epan smbil dodoikn si epan..(which is aku rasa mcm dia berselawat mcm aku slalu enchanted dkat epan) tp bunyik dia cam lain plak..hahahah!! hai anak..nasib ko pelat lg..ntah aper ko sebut pun mama xpaham..

tp si imran ni xleh sensorg dediam duk kat ruang tamu tu, even aku da bukak TV(kalu e-pan tdo la..) dia xsuka,bosan kut,camne pun dia akn carik aku..kalu aku kat dapur dia pun nk gak duk dapur..kalu tgh sidai baju dia pun nk menyibuk gak kat situ..bila suh jg epan nnt mulut dia mula la "ALA~~ E-PAN ee-DOO KAT A-WAH TU~~" siap dgn kening² berkerut kalu berckp..

kalu dulu aku ada ckp imran panggil diri dia "BABY", skang ni dia nk org panggil dia "A-BAM(abang)"..tiap kali dia refer diri dia A-BAM aku rasa sedey skit..sbb aku rasa cam kejap je ko da besar nak..da mula tunjuk sikap seorang abang..even ko selalu kena marah-kena pukul(sbb naikkn darah mama ko ni) n ko plak beralah+merajuk+menangis sbb xdapat nenen tp ko xpnah sakit ati or marahkan epan..PAPA pun puji prangai ko nak..PAPA selalu ckp susa nk carik budak perangai mcm ko nak..

p/s: mama doa imran akan jadi ABAM & anak yang baik&soleh,bleh jg sumer adik imran+mama+papa nnt..

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...