Teman tapi Mesra~~

Rabu, 17 Oktober 2012

MAMA NI GARANG LAAA..


"MAMA NI GARANG LAA....."

"NAPER MAMA MARA ABAM...."

"NAPER MAMA GARANG SGT NI....."

ni sumer ayat memujuk si mama yg tgh bersuara seperti mak tiri bila melayan karenah si abam....
hehehehe....

aku mmg garang.. sbb tu la aku rasa aku xlayak jd cikgu, nnt naya byk repot polis nnt 
suara mmg xyah pakai speaker(kalu menjerit la) 

imran ni pe'el dia lain skit dgn erfan..
dia jenis nak org dengar apa yg dia nk..dia susa nk ikut rules kalu dia tau sebelum ni ada org da bg GREENLIGHT kat ida buat benda-benda camtu..eg:
  • mkn dkat area ruang tamu smbil tgk katun dkat lappy @ TV
  • mesti bg apa yg dia nk mkn..kalu dia kata nasi dgn kicap..ko bg je la..kalu x mmg melalak..
  • selagi dia xngantuk jgn la ko paksa dia tdo..so main la dia smpi tgh mlm..
ni sumer antara benda yg da pna dpt green-light samada dr aku @ gemma dia @ pun ummi dia.. selalu ummi dia la jd mangsa kna layan dia mkn tetengah mlm..layan dia nk tgk cite apa dkat laptop @ TV...

byk berjasa adik² ipar aku ni...hehehhee sbb tu aku dgn cik somi x berkira sgt belanja diorg mkn memana..

 nur farhana sila mintak hadiah convo dr abang yer..wakakakaak



tp camner pun..si abam ni mmg manja...kalu nk tdo kna aku tepuk..kna menghimpit kat aku la..even dia tau kita selalu mara dia naik suara tp dia selalu peluk aku sambil cakap "SAYANG MAMA..ABAM SAYANG SGT MAMA..TANX MAMA..YEAAA MAMA BAGI SAYANG MAMA..!!!"
psss....dia xcakap pun kat papa dia camtu...hik-hik...

hai ank..ko la penawar..ko la racun..camner pun mama sayang abam sesangat...BE GOOD-BOY OK...

Rabu, 10 Oktober 2012

HATI MENANGIS SIAPA YANG TAHU


tahniah buat rakan-rakan seperjuangan...aku gembira untuk kamu semua..

mungkin masih belum rezeki utk aku...

aku percaya ada hikmah disebalik semua ini..

Selasa, 9 Oktober 2012

19 weeks..semakin jelas..heheh


Anda sudah berada di pertengahan jalan! Bahagian atas uterus anda sudah mencecah pusat anda dan uterus akan membesar lebih kurang satu sentimeter per minggu. Ukuran fetus sekitar 6 inci / 15 sentimeter panjang dari mercu kepala ke punggung dan berat sekitar 9 auns / 240 gram. 

Dia sudah mula menelan cecair amnion dan ginjalnya terus mengeluarkan kencing. Rambut atas kepala sudah mula tumbuh. 


Perkembangan deria memuncak pada minggu ini. Sel-sel saraf yang bekerja untuk setiap deria - rasa, bau, dengar, lihat dan sentuh - sedang berkembang di ruang-ruang khusus di dalam otak. Penghasilan sel-sel saraf menjadi lebih perlahan apabila sel-sel saraf yang sedia ada menjadi besar dan membuat hubungan-hubungan yang lebih kompleks. Jika kandungan anda itu perempuan, dia sudahpun memiliki sekitar enam juta telur dalam ovari. Menjelang kelahiran, dia akan memiliki satu juta. 


Anda akan merasakan tendangan dan pergerakan tunggang terbalik bayi anda yang kian membesar. Ada masa-masanya, dia terlalu banyak bergerak sehinggakan anda tidak dapat tidur. Sepuluh minggu ke hadapan ini merupakan masa paling sibuk dan aktif bagi bayi anda, tetapi ini akan berkurangan apabila rahim menjadi terlalu sempit. Tidak lama lagi, pasangan dua akan menjadi tiga dan banyak perubahan akan berlaku, jadi lihatlah bahagian seks dan perhubungan kami. 

Read more: http://www.babycenter.com.my/malay/pregnancy/perkembangan-fetus/19-minggu/#ixzz28ls1irhI




hehehe..bukan apa..prasan tiap kali lepas mkn @ minum @ munch something..bb dlm perut duk gerak-gerak..happy maybe :)

tp bila lmbt mkn sejam @ 2jam lewat..mula la muntah angin je keja nyer..bb?? hmm..Protes kut duk diam je..hehehe so clever......

"SEMINAR UNDANG-UNDANG DAN ANDA"

PADA SEMUA WARGA PERAK DARUL RIDZUAN YANG BERMINAT UNTUK MENGETAHUI BERKENAAN JENAYAH DARI SUDUT SIVIL DAN SYARIAH BOLEH MENYERTAI 

"SEMINAR UNDANG-UNDANG DAN ANDA" 



- FAHAMKAH ANDA MENGENAI UNDANG-UNDANG DI NEGARA INI DARI SEGI SIVIL MAHUPUN SYARIAH? 

SERTAI SEMINAR INI!! 

Untuk pertanyaan dan keterangan lanjut boleh hubungi saya di talian 012-6310157. 

PENYERTAAN ADALAH TERBUKA KEPADA SEMUA. 
SIJIL PENYERTAAN, MAKAN MINUM PAGI DAN TENGAH HARI DISEDIAKAN 

Rabu, 3 Oktober 2012

colostrum & nutrition...

hmm..

bukan nk curah pasir pd periuk nasi org lain..TAPI...

perasan x sejak akhir-akhir ni makin naik balik 1 jenama psal colostrum tu...

aku mmg xkesah kalu promote jenama tu untuk kurus..silakan..aku tau ada kebaikan..tp jgn la guna gamba mcm ni, pastu letak alasan/tagline
 "Your child doesn't need to do like this to get high quality colostrum or nutrition. Give them ***** ***** LIFELINE / TABLET OR CAPSULE ♥ ♥ ♥"


aku paham la gamba tu..(sbb bdk tu da xder mak, so nenek dia suh minum direct je dr lembu..xmampu bli susu tepung) tapi agak-agak la kan...bdk tu ada alasan..kita ni????xkan nk ckp mak da mati gak..

setiap ibu yang melahirkan anak..susu ada untuk kamu...PERCAYALAH!!!! kolostrum dan nutrisi yang terkandung dlm susuibu adalah yang terbaik utk si anak...bukan kolostrum dan nutrisi dari lembu...




p/s: sedeiyyyy kalu org xreti pikir panjang ni...

klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers